BERBAGI

Seorang lelaki berusia 44 tahun mati mengejut ketika tidur akibat hypothermia di rumah abangnya, Chaiyaphum Muang, Thailand……[Like & follow Facebook Kami. Pelbagai kisah Menarik, Informasi Dan Islamik. Klik sini]

Mangsa, Boonkua tidak menyangka suhu turun mendadak kesan daripada memasang tiga kipas ketika tidur sekaligus meragut nyawanya.

Hypothermia merupakan satu keadaan apabila suhu badan normal manusia, 37 darjah turun melepasi 35 darjah akibat suhu persekitaran turun mendadak.

Pihak polis bersama dengan pasukan perubatan dan kecemasan bergegas ke rumah mangsa pada jam 8:30 pagi selepas mendapat panggilan kecemasan.

Menurut abang mangsa, Saravuth Boonkua, adiknya datang ke rumahnya untuk menjaga ibu mereka berusia 86 tahun yang sedang sakit……[Like & follow Facebook Kami. Pelbagai kisah Menarik, Informasi Dan Islamik. Klik sini]

Sobthawee merupakan seorang lelaki yang tidak mempunyai sebarang masalah kesihatan. Jelas abangnya, Sobthawee tidur dan menghalakan tiga kipas ke arahnya tanpa mengetahui suhu kawasan tersebut boleh turun secara drastik.

Hasil pemeriksaan kesihatan, ternyata Sobthawee meninggal dunia ketika tidur apabila suhu badannya tidak mampu bertahan dengan cuaca luar yang sejuk.

Pihak keluarga redha dengan pemergian Sobthawee dan akan mengambil mayatnya untuk upacara agama.

Kini, cuaca di Malaysia juga adalah tidak menentu. Oleh itu, anda dinasihatkan untuk tidak memasang pendingin hawa atau kipas angin pada kadar terlalu sejuk.

Seandainya badan anda tidak mampu bertahan dengan cuaca sejuk yang turun secara drastik, maut akan menimpa anda……[Like & follow Facebook Kami. Pelbagai kisah Menarik, Informasi Dan Islamik. Klik sini]

Sumber: Era Baru

SUBHANALLAH. Ingat Lagi Gambar VIRAL Orang “Gila” Solat Ni ? Ini Identiti SEBENAR Yang Buat Ramai TERKEJUT..

 

Beberapa bulan yang lalu telah viral beberapa keping gambar orang “gila” solat di tepi masjid yang telah mendapat puluhan ribu likes dan perkongsian dari seluruh dunia. Wartawan akhirnya dapat jumpanya dan terkejut bila tahu identiti sebenarnya. Subhanallah……[Like & follow Facebook Kami. Pelbagai kisah Menarik, Informasi Dan Islamik. Klik sini]
VIRAL DI FACEBOOK
Heboh beberapa keping gambar seorang lelaki dengan pakaian lusuh dan tanpa alas kaki sedang Salat Jumaat di luar pagar Masjid.

Gambar-gambar yang diupload tersebut menjadi viral setelah dikongsikan lebih dari 4 ribu orang di Facebook dan terus jadi bahan perdebatan netizen.

Banyak yang memberi komen orang yang sedang solat tersebut adalah “orang gila” dan tiada yang istimewanya, karana penampilannya yang compang-camping dan solat tidak sesuai tempatnya. Namun banyak juga netizen yang percaya yang dia itu sebenarnya seorang sufi dan mungkin juga seorang wali saat melihat gerakan solatnya yang bagus.
KOMEN NETIZEN TENTANG LELAKI “MISTERI” TERSEBUT
“Takutnya beliau itu sebenarnya seorang wali,” komen seorang lelaki bernama Abdul Hadi.

“Org gila ini bukan solat betul pun, hanya melakukan gerakan solat saja. Dia memang gila dan bukan wali Allah,” sangkal seorang lagi pengguna Facebook yang bernama Ahmad Rafizi.

“Tampak dia macam bukan orang gila. Beliau hanya miskin dan jadi gelandangan, tetapi akal fikirannya masih sangat waras.. buktinya beliau masih boleh solat….…[Like & follow Facebook Kami. Pelbagai kisah Menarik, Informasi Dan Islamik. Klik sini]

Cuma kemungkinan besar beliau tidak ingin mengganggu orang lain yg solat berjamaah yang dengan kehadirannya mungkin akan bawa fitnah.. Lalu dia pun solat sahaja di luar masjid,” tulis Mariana memberikan pendapatnya.
CARA LELAKI TU SOLAT
Jom kita lihat satu per satu gambar “orang gila” yang solat itu di bawah ini:





Sampai kini tak ada yang tahu orang tersebut memang gelandangan atau pun ‘wali’ seperti yang diperdebatkan netizen. Satu perkara yang WAJIB diambil hikmahnya adalah, jangan lupa menunaikan solat sesuai perintah agama, walau di mana pun kita berada. Biar lah Allah saja yang menilai ibadahmu.
UPDATE DARI SEORANG WARTAWAN
Wartawan yang cuba cari lelaki tersebut akhirnya bertemu dengannya. Lelaki itu tidak menjawab sepatah pun soalan wartawan dan terus melakukan kerjanya mengutip botol-botol minuman dan barang-barang yang boleh dijual semula. Diam dan terus berlalu. Keesokannya wartawan cuba lagi dan sejak hari tu, dia tidak pernah lagi muncul di kawasan itu. Wallahualam……[Like & follow Facebook Kami. Pelbagai kisah Menarik, Informasi Dan Islamik. Klik sini]

Sumber : Kamiviral

Loading...